Jak se nezhroutit před maturitou?

26. leden 201820:01Autor Večerková Helena

Jak se nezhroutit před maturitou?

Jak se říká, hlavně v klidu a nohy v teple. Maturita formalita. Někdo září, někdo v Září. A po bitvě je každý generál, jako každý odmaturovaný hrdina, co vám říká, že to bude v pohodě. No jo, ale jak se doopravdy cítit v pohodě a nevytrhat si všechny vlasy z hlavy?



Tři typy od nervózní maturantky:




Relaxační omalovánky

Jedním z nejnovějších trendů jsou tzv. omalovánky pro dospělé. Na Amazonu je jich přes 3 000, některé jsou popisovány jako zábavný způsob jak uvolnit napětí a odbourat stres, některé ale tvrdí, že se jedná o art therapy a pomáhají proti úzkostem.


Není se tedy co divit, že omalovánky doslova letí z pultů. Studie dokazuje, že při různých rukodělných pracích je lidský mozek v podobném stavu, jako při meditaci. Ať už vám vybarvování připadá dětinské, chytrý marketing z toho udělal zábavu pro dospělé. Někteří psychologové věří, že nás vymalování přenáší do lehčích a veselejších dětských časů.



„Omalovánkové terapii" žádná studie ještě nepatří, ale zatím byla použita pro veterány trpící PSTD jako již zmíněná art therapy.
Aby toho nebylo málo, vybarvování před spaním vám může pomoct lépe spát. Je to mnohem lepší alternativa k tomu, že většina lidí sleduje televizi nebo ještě rychle dodělává práci na telefonu.

Omalovánky měly nejdříve formu mandal. Ty se nejčastěji vyskytují v buddhistických chrámech, muslimských mešitách a křesťanských katedrálách. Dnes už ale můžete najít jakékoliv témata omalovánek, od zahrad a květin, zvířat, tetováni nebo i prostých, jednoduchých tvarů.

Meditace




Existují čtyři vědecky potvrzené efekty meditace:

-          Zrychluje mozek

-          Uvolňuje nervové dráhy

-          Chrání srdce

-          Zlepšuje paměť

Jelikož se tento článek věnuje především relaxaci a odbourávání stresu, zaměříme se na uvolňování nervových drah.


Podle článku z Psychology Today z května roku 2013, mozek se díky meditaci lépe vyvíjí a funguje. Slábne totiž spojení centra strachu s naším „já". Díky tomu slábnou pocity úzkosti a přichází uvolnění, dochází tedy k vzniku nových a lepších nervových drah. Ovšem, je potřeba meditovat pravidelně, mozek se může lehce vrátit k starým návykům.

 

Akvárium

Ať už se budete chodit kochat do podmořského světa, nebo si pořídíte domů svůj vlastní kousek oceánu, lidé, kteří tráví čas sledováním ryb, zaznamenali zlepšení svého mentálního stavu.

Tým vědců zjistil, že sledování akvárií snižuje krevní tlak a zlepšuje náladu. Trávení času v „přirozeném" prostředí akvárií má uklidňující efekty, velmi málo výzkumů však bylo orientováno na trávení času přímo pod vodou.


 

Dr Sabine Pahl, profesorka psychologie z univerzity v Plymouthu říká:
„Zatímco velké, veřejné akvária se typicky zaměřují na edukaci publika, naše studie navrhuje, že by měli nabídnout i nedávno objevené benefity. V naší uspěchané době plné stresu by mohla akvária vystoupit a být oázou klidu a relaxace." 


Sdílet článek YCube: Jak se nezhroutit před maturitou? YCube: Jak se nezhroutit před maturitou? YCube: Jak se nezhroutit před maturitou? YCube: Jak se nezhroutit před maturitou? YCube: Jak se nezhroutit před maturitou? YCube: Jak se nezhroutit před maturitou? YCube: Jak se nezhroutit před maturitou? YCube: Jak se nezhroutit před maturitou? YCube: Jak se nezhroutit před maturitou? YCube: Jak se nezhroutit před maturitou? YCube: Jak se nezhroutit před maturitou? YCube: Jak se nezhroutit před maturitou? YCube: Jak se nezhroutit před maturitou? YCube: Jak se nezhroutit před maturitou? YCube: Jak se nezhroutit před maturitou? YCube: Jak se nezhroutit před maturitou?